Page 49 - lgs max kamp
P. 49
SÖZEL BÖLÜM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ KAMP MAX - 2
4537
1. Yüce Allah, Kur’an-ı Kerim’de evreni bir ölçü ve dü- 3. Kerim, matematik dersine ilgi duymayan bir öğrenci-
zen içinde yarattığını bildirmektedir. Evrenin devamı, dir. Hem derslere düzenli olarak devam etmez hem
işleyişi ve son bulması da O’nun takdiri ile gerçek- de verilen ödevleri yapmaz. Birinci yazılıdan düşük
leşmektedir. Bütün bu ölçü ve düzeni yaratan ve yö- not aldığında öğretmeni Kerim’i gayret etmesi ve
neten Allah (c.c.), sonsuz ilmi ve kudretiyle her şeyi notunu yükseltmesi konusunda uyarır. Ancak Kerim
kuşatmıştır. ders çalışmak yerine “Matematikten düşük not almak
Bu bilgiler, aşağıdaki ayetlerden hangisinin ver- benim kaderim.” diyerek kendini savunur.
mek istediği temel mesaja örnektir? Bu parçadan aşağıdakilerin hangisi çıkarılamaz?
A) “O, karanlığı yarıp sabahı çıkarandır. Geceyi din- A) Kararlarımız ve tercihlerimiz kaderimize yön ve-
lenme zamanı, Güneş’i ve Ay’ı da ince birer he- remez.
sap ölçüsü kıldı. Bütün bunlar mutlak güç sahibi- B) Görevlerimizi yerine getirmeden başarı bekle-
nin, hakkıyla bilenin takdiridir (ölçüp biçmesidir). mek yanlıştır.
(En’âm suresi, 96. ayet)
C) Davranışlarımızın sonucunu kadere yüklemek
B) “Onlar yeryüzünde gezip kendilerinden önceki- doğru değildir.
lerin sonunun nasıl olduğuna bakmazlar mı?...” D) Ne kadar çalışıp çabalarsak o kadar başarılı olu-
(Fâtır suresi, 44. ayet)
ruz.
C) “Bir de öyle bir fitneden sakının ki O, içinizden
sadece zulmedenlere erişmekle kalmaz (umuma
sirayet ve hepsini perişan eder) ...” (Enfâl suresi, 4. I. “Gecenin ve gündüzün değişmesinde, Allah'ın
25. ayet) gökten indirmiş olduğu rızıkta (yağmurda) ve ölü-
D) “Kim iyi bir iş yaparsa faydası kendisinedir ve kim münden sonra yeri onunla diriltmesinde, rüzgârla-
kötülükte bulunursa zararı kendisinedir…” (Fus- rı değişik yönlerden estirmesinde, aklını kullanan
silet suresi, 46. ayet) toplum için dersler vardır.” (Casiye suresi, 5. ayet)
II. “Sizi güçsüz yaratan, sonra güçsüzlüğün ardın-
dan kuvvet veren ve sonra kuvvetin ardından
güçsüzlük ve ihtiyarlık veren, Allah'tır. O, diledi-
2. Eski Mısır’da devletin başındaki kişilere “firavun” adı ğini yaratır…” (Rum suresi, 54. ayet)
verilirdi. Hz. Musa’nın (a.s.) doğduğu zamandaki fira- III. “Hep birlikte Allah’ın ipine (Kur’an’a) sımsıkı sa-
vun halka zulmediyordu. Gördüğü bir rüya sebebiyle rılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah’ın size olan
bütün erkek çocukların öldürülmesini emretti. Firavu- nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düş-
nun askerleri bu emri uygulamaya başladı. Hz. Musa manlar idiniz de O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte
(a.s.) tam bu sırada dünyaya gelmişti. Yüce Allah, O’nun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştu-
Hz. Musa’nın (a.s.) annesine “…Onu emzir, başına nuz…” (Âl-i İmrân suresi, 103. ayet)
bir şey gelmesinden endişe ettiğinde onu nehre bı-
rak. Korkup kaygılanma. Biz onu sana geri döndü- Bu ayetlerde vurgulanan yasalar aşağıdaki se-
receğiz ve onu peygamberlerden biri yapacağız…” çeneklerden hangisinde doğru sıralamayla veril-
diye vahyetti. Bu vahye uyan anne, yavrusunu fira- miştir?
vunun askerlerinden korumak için nehre bıraktı. I II III
Hz. Musa’nın (a.s.) annesinin bu davranışı aşağı- A) Toplumsal yasalar Fiziksel yasalar Biyolojik yasalar
daki kavramlardan hangisine örnek oluşturur?
B) Fiziksel yasalar Toplumsal yasalar Biyolojik yasalar
A) Sabır B) Şükür C) Fiziksel yasalar Biyolojik yasalar Toplumsal yasalar
C) Kader D) Tevekkül
D) Biyolojik yasalar Toplumsal yasalar Fiziksel yasalar
Kampın 49 Maksimumu