Page 232 - lgs max kamp
P. 232
8. Sınıf Fen Bilimleri Kamp Max - 7
13. Akın ve Salih kaldıraçlar ile ilgili tasarladıkları oyunu oynamak için aşağıdaki dart tahtasını oluşturuyor.
5 Akın ve Salih oyunun kurallarını aşağıdaki gibi belirliyor.
4
3 • Akın’ın vurduğu sayı kaldıraçtaki kuvvet kolunun uzunluğunu verecektir.
2
• Salih’in vurduğu sayı kaldıraçtaki yük kolunun uzunluğunu verecektir.
1
• Oyunda üç atış gerçekleşecek ve her atıştan sonra günlük hayatta kulla-
nılan kaldıraç örnekleriyle eşleştirme yapılacaktır.
Akın ile Salih’in yaptıkları atışlar ve vurdukları sayılar aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Akın’ın vurduğu sayı Salih’in vurduğu sayı
1. Atış 1 4
2. Atış 5 3
3. Atış 2 2
Bu atışlar sonunda verilmesi gereken kaldıraç örnekleri aşağıdakilerden hangisinde doğru belirtilmiştir?
1. Atış 2. Atış 3. Atış
A) El arabası Cımbız Eşit kollu terazi
B) Tenis raketi Ceviz kıracağı Tahterevalli
C) Tel zımba Beyzbol sopası Eşit kollu terazi
D) Olta El arabası Gazoz açacağı
14. Aşağıda sürtünmenin ve kaldıraç çubuğunun ağırlı- 15. Aşağıdaki düzenekte sistem dengededir.
ğının önemsenmediği bir kaldıraç verilmiştir.
Yük P F (Kuvvet)
1 2 3 4 5 6 K L M N R S
İp
K L
Bu kaldıraç için aşağıdaki işlemlerden hangisi
uygulanırsa kuvvet kazancı en fazla olur? Buna göre;
A) P yükü 6. noktaya konulup F kuvveti K noktasına I. cismi K noktasına yaklaştırmak,
uygulanırsa II. ipi L noktasına yaklaştırmak,
B) P yükü 2 ve 3. numaralı noktaların arasında ko- III. desteği K noktasına yaklaştırmak
nulup F kuvveti L noktasına uygulanırsa
önerilerinden hangilerinin yapılması dinamomet-
C) P yükü 5. noktaya konulup F kuvveti S noktasın- renin gösterdiği değeri azaltabilir?
dan uygulanırsa
A) I ve II B) I ve III
D) P yükü 4 ve 5. numaralı noktaların arasına konu- C) II ve III D) I, II ve III
lup F kuvveti L noktasına uygulanırsa
Kampın 232 Maksimumu