Page 3 - YEDI BOLGEM
P. 3

Tanışalım mı?

               Puslu bir hava var. Fındıklıkların üzerindeki sis
          bulutları karşı tepelerin görüşünü engelliyor. Yalnız

          ilkbaharda  mı?  Hemen  her  mevsim,  sisli  puslu  bir
          havanın içinde yaşamak zorundasınız.

               Başka kentlerde yaşayan insanlar için bulut, yağ-
          mur, sis güzel bir şey… Bu kentte biraz sıkıcı… Ya-
          şamdan keyif almaya çalışan herkesin güneşe ihtiyacı

          var. Hem ısı hem ışık demek güneş… Bir de ses ol-
          saydı güneşte, ne güzel olurdu. Öyle tepemizde du-

          rurken yukarıdan bir yerden herkesin hoşuna giden
          bir müzik gelseydi… Tüm gün o müzik eşliğinde ar-
          kadaşlarımızla oynasaydık, ailemizle sohbet etsey-

          dik; hep güzel şeyler yaşasaydık…
               Bu kentin insanları güneşi çok özlüyorlar. Sisin,

          yağmurun bir an önce bitmesini istiyorlar ama ikisi
          de hiç bitmiyor. Güneşi görüp mutluluk musluklarını
          açmak üzereyken bir de bakıyorlar ki güneş, sislerin

          arasından fındık ağaçlarının ellerini tutmaya çalışı-
          yor. Kıskanç sis! Kıskanç yağmur! Zonguldak insa-
          nının güneşle buluşmasını hep engelliyorlar. Heye-

          canlarını söküp atıyorlar.
               Onlar da kendi maceralarını yaratıyorlar.


                                     -3-
   1   2   3   4   5   6   7   8