Page 3 - YEDI BOLGEM
P. 3
Tanışalım mı?
Puslu bir hava var. Fındıklıkların üzerindeki sis
bulutları karşı tepelerin görüşünü engelliyor. Yalnız
ilkbaharda mı? Hemen her mevsim, sisli puslu bir
havanın içinde yaşamak zorundasınız.
Başka kentlerde yaşayan insanlar için bulut, yağ-
mur, sis güzel bir şey… Bu kentte biraz sıkıcı… Ya-
şamdan keyif almaya çalışan herkesin güneşe ihtiyacı
var. Hem ısı hem ışık demek güneş… Bir de ses ol-
saydı güneşte, ne güzel olurdu. Öyle tepemizde du-
rurken yukarıdan bir yerden herkesin hoşuna giden
bir müzik gelseydi… Tüm gün o müzik eşliğinde ar-
kadaşlarımızla oynasaydık, ailemizle sohbet etsey-
dik; hep güzel şeyler yaşasaydık…
Bu kentin insanları güneşi çok özlüyorlar. Sisin,
yağmurun bir an önce bitmesini istiyorlar ama ikisi
de hiç bitmiyor. Güneşi görüp mutluluk musluklarını
açmak üzereyken bir de bakıyorlar ki güneş, sislerin
arasından fındık ağaçlarının ellerini tutmaya çalışı-
yor. Kıskanç sis! Kıskanç yağmur! Zonguldak insa-
nının güneşle buluşmasını hep engelliyorlar. Heye-
canlarını söküp atıyorlar.
Onlar da kendi maceralarını yaratıyorlar.
-3-

